Nie będziemy w niniejszym artykule przywiązywać większej wagi do standardowych form reklamowych takich jak przykładowo każdemu dobrze znana reklama w sieci, czy też klasyczny spot radiowy bądź telewizyjny, gdyż takie formy marketingowe są pospolite i oklepane. Stanowią one na dziś dzień nieodzowny element, bez którego nie byłby w stanie funkcjonować należycie marketing w tak rozwiniętej postaci, jaka jest mocno rozwinięta. W tym tekście skupimy się natomiast w głównej mierze na ukazaniu i krótkiej charakterystycznych form reklamowych, które są nieco mniej znane, ale również niesamowicie przydatne ale i spełniające szereg pozytywnych funkcji i rozliczne zadania.
Reklama wydawnicza – tej przyjrzymy się na pierwszy rzut. Polega ona w zasadzie na tym samym, co standardowe druki promocyjne.

Nie ma w tej kategorie natomiast formalnie rzecz biorąc wpisanych żadnych pozycji prasowych, ale wszelkie inne wydruki już jak najbardziej. Generalnie, chodzi o różnego typu informatory, książki telefoniczne, prospekty, czy strony reklamowe. Kolejna kategoria reklamowa to natomiast reklama wystawiennicza jaka obejmuje przedstawienie oferty firmowej na standardowych wystawach i targach, stąd nieprzypadkowo takie jej nazewnictwo. Reklama wystawiennicza obejmuje między innymi szereg dodatkowych form reklamowych i promocyjnych, do jakich zalicza się zwłaszcza audiowizualne, dźwiękowe oraz drukowane. Co do reklamy filmowej zaś, bo i o takiej możemy obecnie mówić, to reklama rozwijająca się poprzez funkcjonowanie kina. Reklama upominkowa zaś ma dążyć do promowania firmy przez gadżety reklamowe wręczane jako standardowe upominki dla konsumentów stanowiących grupę docelową.

Autor: