Reklama to obecnie jeden z najważniejszych elementów nie tylko szeroko traktowanego marketingu, ale ogólnie naszego codziennego życia, bowiem towarzyszy ona nam dzień za dniem, stanowiąc już ogólnodostępną i powszechną formę promowania. Nikogo nie dziwi obecność na każdej ulicy czy to wielkich billboardów, czy też plakatów, rozdawanie ulotek w klasycznej papierowej wersji raczej jest wypierane przez różnorodne warianty reklamy internetowej i wydaje się odchodzić do przysłowiowego lamusa, ale ciągle jest czymś jeszcze masowo występującym, a na pewno czymś, do czego już dawno temu przywykliśmy i nas to nijak nie dziwi. Otwierając standardową przeglądarkę internetową jest identycznie – reklama goni reklamę a często już nas to nie frustruje i nie męczy, tylko po prostu nie zwracamy na to większej uwagi.
Powodem takiego traktowania reklamy jest jej niesłabnąca popularność sprawiająca, że to narzędzie marketingowe śmiało można uznać za ponadczasowe. Wszystko za sprawą podstawowych funkcji, jakie reklama spełnia.

Po pierwsze, mowa o jej roli informacyjnej, a więc inaczej kształcącej. Polega ona w praktyce na tym, że inwestując w reklamę, mamy okazję zaznajomić potencjalnego odbiorcę z naszą marką, produktem, usługą, treściami, jakie chcemy do niego skierować i go nimi zainteresować. Jest to świetna i szybka oraz najprostsza zarazem droga powszechnej komunikacji z klientem czy czytelnikiem. Ponadto, reklama pełni również funkcję perswazyjną, a więc ma na celu nakłaniać do skorzystania z proponowanego wachlarzu czy to usług czy artykułów.
Autor: