Kiedy widzisz standardowy przekaz reklamowy w telewizji, otrzymujesz wciskaną na ulicy do ręki ulotkę informacyjną, czy też słuchasz tradycyjnego spotu radiowego o charakterze czysto marketingowym, bardzo często po prostu się wyłączasz, nie reagując. Czyż nie dostrzegłeś tego u siebie? To pokazuje, że reklama po pierwsze jest uniwersalna i już śmiało warta określenia jako ponadczasowe narzędzie marketingowe, a po drugie okazuje się czymś, co traktujemy jako powszechne, pospolite, stanowiące podstawowy element naszego codziennego funkcjonowania, integralną część naszego krajobrazu. Wszystko to natomiast za sprawą rozmaitych funkcji, jakie są przypisywane reklamie w każdym jej wymiarze i wszelkiej postaci.
Rola informacyjna, a więc kształcąca – to pierwsze, co należy wyszczególnić, kiedy chodzi o charakterystykę nadrzędnych funkcji, z jakimi ma się wiązać przekaz reklamowy w swej standardowej postaci. Otóż poprzez odpowiednio skonstruowaną reklamę nie ma kłopotu z prostym i zarazem co ważne – masowym zaznajomieniem konsumenta z konkretnym produktem, grupą produktów, czy też usługami, jakie proponujemy odbiorcom. Możemy właśnie poprzez reklamę jako nośnik marketingowy zaznajomić swą grupę targetową odnośnie prowadzonej przez nas polityki cenowej, a także zaistnieć na tle silnej konkurencji branżowej.

Warto także wspomnieć o tym, że reklamie przypisuje się – i jak najbardziej słusznie –https://www.witaminyswanson.pl/pl/p/Medicaline-Kofeina-200-mg-guarana/755 rolę perswazyjną, czyli innymi słowy funkcję nakłaniającą. Czy nie zdarzyło Ci się chociaż raz w życiu kupić jakiegoś produktu, czy skorzystać z jakiejś usługi przez to, że obejrzałeś chwytliwą reklamę? I o to właśnie chodzi.
Autor: