Kiedy decydujesz się na promocję prowadzonej firmy, rozbudowywanej marki, czy oferowanej usługi bądź pisanego bloga lub serwisu, zawsze powinieneś gruntownie i skrupulatnie przemyśleć kwestię detali związanych z doborem odpowiedniej reklamy, tak aby spełniała ona wszelkie przypisywane jej funkcje, zgodnie z tym, jaką rolę przypisuje się tego rodzaju narzędziom marketingowym w ogóle.
Generalnie dzieli się funkcje reklamy na dwie nadrzędne kategorie, a mianowicie na funkcje podstawowe oraz funkcje wtórne. W obrębie każdej z tych grup występuje jeszcze osobny podział. Co do pierwszej grupy, należy wspomnieć o hierarchii obejmującej funkcję informacyjną. Innymi słowy określa się ją funkcją kształcącą.

Jej celem jest wprowadzenie w politykę firmy, politykę cenową, charakterystykę proponowanej oferty itd. Kolejna funkcja podstawowa reklamy to także jej rola nakłaniająca, a więc perswazyjna, jaka bazuje na tym, że reklama powinna być tak konstruowana, aby przykuwała uwagę i zachęcała do wejścia na stronę, kliknięcia w banner, czy obejrzenia billboardu. Musimy też wspomnieć o tym, że celem marketingu w ogóle jest nie tylko rozsławienie podmiotu czy artykułu, ale przede wszystkim wywarcie za pośrednictwem reklamy odpowiedniego, pożądanego, korzystnego dla reklamodawcy wpływu na potencjalnego odbiorcę. W reklamie chodzi przecież o to, żeby zachęcała do kontaktu, do zainteresowania, a wreszcie do wydania pieniędzy i skorzystania z prezentowanej propozycji. Na koniec funkcja przypominająca, która składa się na budowę lojalności konsumenckiej.
Autor: