Współcześnie reklam nie brakuje i ich mocne zróżnicowanie nie tylko wiąże się z faktem, że dana forma przekazu reklamowego jest inna niż kolejna, a więc w grę wchodzi nie tylko kreatywność, jaką wykazuje się ekipa tworząca tę formę promocyjną, ale również szereg innych, dodatkowych czynników.
Po pierwsze, nie zapominajmy o reklamie wyszczególnianej ze względu na określone typy środku przekazu, za pośrednictwem którego reklama ta jest prezentowana. Mowa tu o reklamie prasowej, kinowej, a także radiowej, czy telewizyjnej. Te cztery to kategorie podstawowe, ale nie jedyne. Dodatkowo, wyróżnia się też reklamę pocztową, która wraz z biegiem czasu zaczyna być standardem, wypierając tym samym klasyczne formy reklamowe. Mowa tu o reklamie w formie direct mail. Jest ona popularna, ponieważ wypiera tradycyjne papierowe ulotki czy billboardy i broszury oraz katalogi.

Warto wspomnieć również o plakatach reklamowych, czyli reklamie out door, jaka bazuje na ogłoszeniach w wielorakich postaciach. Na takich plakatach warto, aby pojawił się slogan, który dobrze żeby był mocno chwytliwy. Następnie treść- zwięzła, krótka, rzucająca się w oczy i łatwo wpadająca w pamięć. Najlepsze miejsce na reklamę w tym wydaniu to zwłaszcza punkty użytku publicznego, a więc od przystanków autobusowych, przez słupy ogłoszeniowe, aż po tablice informacyjne. Jeszcze inna forma reklamy to podział pod względem miejsca transmitowania oraz rozpowszechnienia. Tym samym mówi się o reklamie wydawniczej oraz wystawienniczej.
Autor: