Reklama ma wiele rozmaitych celów, do jakich w szczególności zalicza się liczne zadania o charakterze długookresowym. W głównej mierze chodzi tu o zadowolenie ze strony klienta, ale też tworzenie pozytywnego PR. Szczegóły poniżej.
Jako satysfakcję personelu rozumie się kreowanie dobrych relacji na linii kupujący oraz przedsiębiorstwo i reprezentowana przez niego marka. Ta rola sprawia, że forma przekazu jaką jest reklama motywuje i skłania do zakupu i inwestowania w dany produkt czy też określony typ usługi jakie są promowane. Musimy wiedzieć, że reklama jest po to, aby w pewnym sensie stwarzała potrzeby oraz, żeby korzystnie oddziaływała na zadowolenie klientów.

Takie zamierzenie reklamy przekłada się natomiast z czasem na budowanie wizerunku firmowego, dlatego nie ma co ukrywać, że w kwestii pozytywnego PR markowego, reklama stanowi zdecydowaną podstawę. Ponadto nie zapominajmy też o tym, że aby produkt trafił do konsumenta, konsument najpierw musi mieć świadomość funkcjonowania takiej a nie innej marki. Reklama jest więc właśnie w tym celu, żeby przybliżać klientowi produkt, ale i opowiadać o całej marce szczegółowo, przywiązując do niej klienta i dając mu poczucie bezpieczeństwa, poprzez zwiększenie zaufania do danego podmiotu.
Ponadto, przekaz reklamowy niesie ze sobą możliwość kształtowania postawy dotyczącej marki. Jest to równoznaczne z tym, że reklama definiuje taką a nie inną ocenę promowanego artykułu czy konkretnej usługi. Wreszcie, rola kreowania wizerunku marki, która wpływa na kształtowanie jej osobowości.
Autor: Imprezy dla dziecka Warszawa